Webshop fulfilment

Binnen de webshopbranche is webshop fullfilment opkomend waar voor de webwinkelier het nodige is te renderen ofwel een hogere efficienty gehaald kan worden. Maar wat is webshop fulfilment eigenlijk?

Op het moment je een eigen webwinkel gaat beginnen komen hierbij erg veel (nieuwe) zaken kijken, werkzaamheden welke door de beginnende webwinkelier wel eens worden onderschat, zoals:

  • Het opzetten en bijhouden van je administratie,
  • opslag webwinkelvoorraad
  • orderafhandeling,
  • het inpakken van de bestellingen,
  • verzenden van de bestellingen,
  • (regelen) van de retouren en
  • klantenservice (order- en klantenvragen),

zijn allemaal zaken welke moeten gebeuren met vooral de nodige zorgvuldigheid en discipline wat voor de webwinkeleigenaar een tijdrovende bezigheid is. Webshop Fulfilment biedt bij bovenstaande de mogelijke oplossing. Webshop Fulfilment is dus de gehele ontzorging van de gehele back-office van je webshop wat door een derden partij / bedrijf (onder jouw webwinkelnaam / bedrijfsnaam) vervolgens wordt opgepakt, geregeld en afgehandeld.

Webshop fulfilment is mede om bovenstaande redenen sterk in opmars, zeker ook omdat webwinkels steeds vaker worden gestart naast een gewone baan en zodoende de oplossing bieden voor de startende webwinkelier welke (nog) niet geheel kan leven van de inkomsten uit de webwinkel.

Verdere kenmerken van webshop fulfilment kunnen zijn:

  • Fulfilment bedrijven opereren veelal als zogenaamde full service call-centers voor de webwinkelier. De consument merkt niet dat de gehele klantenservice, orderafhandeling, retournering, et cetera door derden dan de webwinkelier wordt gedaan;
  • Opslag, orderpicking en het verzendklaar maken van orders vindt extern plaats, bij het fuilfilmentbedrijf, dus minder tot géén opbergruimte nodig voor uw eigen webwinkelproducten. Veelal goed bewaakte bedrijfspanden;

Vanzelfsprekend zitten er wel kosten aan webshop fulfilment. De kosten van webshop fulfilment zijn afhankelijk van het bedrijf welke deze aanbiedt aan de webwinkelier.

Kosten waar door de webwinklelier sowiezo rekening mee moet houden:

  • Afhankelijk van de aanbieder wel of geen éénmalige opstartkosten;
  • Opslag van uw producten, veelal een vast bedrag per product(soort) of abonnementstarief;
  • Kosten voor klaarmaken van uw bestelling (incl. of excl. verpakkingsmateriaal) afhankelijk van de het fulfilmentbedrijf;
  • Porto verzendkosten, soms kand e webwinkelier meeprofiteren van de kwantumkortingen van het fulfilmentbedrijf.

Een aanvulling op bovenstaand artikel neemt u dan contact met ons op.


Het internetblog “Eigen webwinkel starten” is gestart door Remko Jonkers en ontstaan uit passie voor het online ondernemen. Mijn blog “Eigen webwinkel starten” staat vol gratis informatie, tips en adviezen over het starten en beheren van een webwinkel. Doelstelling is het promoten van de webwinkelbranche in algemene zin en iedereen motiveren tot het starten van eigen webwinkel. De kennis die ik heb verkregen wil ik graag delen met anderen. Sinds januari 2009 zijn vele honderden mensen via eigen webwinkel starten begonnen met hun eigen webwinkel.

Deel je mening of discussier gezellig mee met het onderwerp

Een online concept van Trademedia.nl · Designed by eigenwebwinkelstarten.nl · Aanbevolen webshop Zwembrilopsterkte.nl