mijnWinkel webwinkelsoftware

mijnwinkel webwinkel softwaremijnWinkel.nl is één van de populairste webwinkelsoftware op de Nederlandstalige markt. mijnWinkel is opgezet door Durk Jan de Bruin (oprichter van startpagina.nl) en John Zanoni. De basisgedachte achter mijnWinkel is, dat veel bedrijven hun productgegevens al in de computer hebben staan. Meestal in Excel of een soortgelijke database. Deze bestanden worden door de mijnWinkel-software omgezet in een kant-en-klare webwinkel, waarna de ondernemer alleen de eigen voorkeursinstellingen nog hoeft aan te vinken. Het resultaat is een snelle en uitermate flexibele webwinkel die onzichtbaar geïntegreerd kan worden in de eigen site.

Voordelen mijnWinkel.nl t.o.v. andere aanbieders:

  • De kracht van mijnWinkel.nl ligt dan ook in de naadloze omzetting van uw (Excel)-spreadsheet of eigen database, in een geavanceerde webwinkel. Dit systeem is zeer flexibel en onbeperkt aanpasbaar;
  • Onbegrensde mogelijkheden om uw eigen layout vorm te geven;
  • 3 maanden GRATIS proefperiode;
  • Professionele Start-up webwinkel met mogelijkheid van iDeal.

mijnWinkel.nl biedt vanaf 5 Euro per maand al een basis webwinkel !

» Meer informatie over mijnWinkel


De meest belangrijkste kenmerken van mijnWinkel.nl zijn:

  • eenvoud beheer van de artikelen (upload via Excel). Ook later aanpassen van de artikelgegevens is heel eenvoudig;
  • uitgebreid en snel zoeksysteem, ook bij heel veel artikelen (500.000+);
  • koppelingen naar on-line betaalsystemen zoals creditcard, iDEAL en Paypal;
  • groot aantal mooie standaard layouts;
  • layout volledig zelf te bepalen in HTML;
  • on-line orderbeheer;
  • automatisch facturen, pakbonnen en adreslabels printen;
  • open systeem – te koppelen met elk backoffice systeem;
  • uitgebreide verzendkostenberekeningen;
  • cross- en upselling via mijnWinkel.nl webwinkelsoftware;
  • actiekortingen;
  • afgeschermde winkels zijn mogelijk via mijnWinkel.nl
  • geen investering vooraf
  • vrijblijvend 3 maanden uitproberen
  • continu up-to-date met de nieuwste technologie
  • eenvoudig te upgraden naar uitgebreidere abonnementen
  • geen ongewenste reclame in de winkel (uitsluitend een mijnWinkel.nl link en/of banner)
  • last but not least: een zeer snelle (Nederlandse) helpdesk

Een eigen webwinkel begin je natuurlijk niet zomaar, je wilt succes hebben door veel en goed te verkopen. Natuurlijk gaat dit niet zomaar. Je moet aan verschillende aspecten tegelijkertijd gaan werken om een een succesvolle eigen webwinkel te krijgen en beheren.

De aspecten waar je op moet letten zijn:

  • Gebruiksvriendelijkheid van de eigen webwinkel;
  • Goede vindbaarheid van de eigen webwinkel op het internet;
  • Goede zoekstructuur en navigatiestructuur van de webwinkel
  • Uitstraling en betrouwbaarheid van de eigen webshop;
  • Producten en productgroepen welke je aanbied in je webshop.

Gebruiksvriendelijkheid van de webwinkel

Eén van de meest belangrijkste zaken van een succesvolle internetwinkel is goede gebruiksvriendelijkheid van de webwinkel. Hiermee wordt bedoeld dat de gehele webshop logisch ingericht moet zijn. De beste keuze hierbij is te denken vanuit klantenperspectief en het doel wat je met de webwinkel wil beogen.

Goede vindbaarheid van de webwinkel op het internet

Google is groot op internet een feitelijk niet meer weg te denken. Goede vindbaarheid door Google is dan ook van essentieel belang. Om te dit alles realiseren kunt u zich gaan focussen op zoekmachine marketing (SEM, Search Engine Marketing). Op het moment u gebruik maakt van een kant-en-klare webwinkel zijn sommige zaken al geregeld, zoals goede Search Engine Optimization (SEO). In het Nederlands is SEO concreet zoekmachine optimalisatie.

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat een eigen webwinkel, webshop of website op een hogere plaats in de resultaten van een zoekmachine komt. Verschillende factoren hebben hier invloed op, zoals content, links, crosslinking, partnerlinks van andere sites, et cetera. Zoekmachine optimalisatie samen met kwalitatief hoge links van buitenaf zorgen ervoor dat uw eigen webwinkel of website veel beter gevonden gaat worden. Om deze reden is het dan ook essentieel dat je ervoor zorgt dat op zoveel mogelijk plaatsen in een link staat naar de domeinnaam van je webwinkel. De keuze van een goede domeinnaam zal hiernaast ook helpen om goed gevonden te worden in Google. Google vind bijvoorbeeld de domeinnaam eigenwebwinkelstarten.nl passend bij de zoekwoorden: eigen webwinkel starten of een combinatie, zoals eigen webwinkel, webwinkel starten, en dergelijke.

Met zoekmachineadvertenties (SEA, Search Engine Advertising) krijg je tegen betaling advertenties boven en naast de (veelal rechts) zoekresultaten van een zoekmachine te tonen. De advertentie wordt vertoond als een gebruiker een aan de advertentie gekoppeld woord intypt. In de praktijk komt het erop neer dat je betaald voor een gerichte bezoeker naar je webwinkel.

Goede zoekstructuur en navigatiestructuur van de webwinkel

De basis van een goede zoekstructuur en navigatiestructuur zit hem in goede structering van de webwinkel. De basis zit hem verder in een goede menustructuur van de webshop. Advies is om gebruik te maken van de gedachte: “Hoe zal mijn potentiele klant mijn producten op meest logische wijze vinden in de nieuw te vormen webwinkel”.

Onderstaand een voorbeeld van de menu-inrichting van een kledingwinkel.

Goede menustructuur van een webwinkel (2 menu-niveau’s)

  • Herenkleding
    • Overhemden
    • Broeken
    • Pantalons
    • Onderbroeken
  • Dameskleding
    • Rokken
    • Jurken

Uitstraling en betrouwbaarheid van de webwinkel

Een goede professionele uitstraling is essentieel, hoe professioneler de webwinkel eruit ziet des te eerder een bezoeker zal overgaan tot aankoop van uw product. De eerste indruk is daarom het belangrijkste. Door u te onderscheiden van andere webwinkels door bijvoorbeeld gebruik te maken van een webwinkelkeurmerk zal men eerder opvergaan tot koop.

Producten en productgroepen welke je aanbied in je webshop

Zonder producten geen webwinkel, lijkt ons logisch. Belangrijk is dat u een product verkoopt waar u zelf ook geheel achter staat. Richt u zich op alle producten van bijvoorbeeld een kledingwinkel of gaat u zicht richten op een niche of een niche van een niche.

Bijvoorbeeld:

  • Herenkleding = productgroep
  • Herenkleding – Pakken = “Pakken” een subgroep van herenkleding
  • Herenkleding – Pakken – Trouwpakken = “Trouwpakken” is een pure niche, ofwel uw specialiteit.


Het internetblog "Eigen webwinkel starten" is gestart door Remko Jonkers en ontstaan uit passie voor het online ondernemen. Mijn blog "Eigen webwinkel starten" staat vol gratis informatie, tips en adviezen over het starten en beheren van een webwinkel. Doelstelling is het promoten van de webwinkelbranche in algemene zin en iedereen motiveren tot het starten van eigen webwinkel. De kennis die ik heb verkregen wil ik graag delen met anderen. Sinds januari 2009 zijn vele honderden mensen via eigen webwinkel starten begonnen met hun eigen webwinkel.

Deel je mening of discussier gezellig mee met het onderwerp

Een online concept van Trademedia.nl · Designed by eigenwebwinkelstarten.nl · Aanbevolen webshop Zwembrilopsterkte.nl