Hoe vind je als webwinkelier een (goede) leverancier?

Het vinden van een goede webwinkelleverancier is natuurlijk van belang voor iedereen die op het internet een webwinkel wil gaan beginnen. Het is namelijk prachtig om de juiste software te gebruiken en klanten een flitsende webwinkel te bieden, maar wanneer er geen goede webwinkelleverancier beschikbaar is of de inkoopprijzen te hoog liggen zal de lol er natuurlijk al snel vanaf zijn. Aan de hand van een aantal tips en trucs is het echter vrij eenvoudig om een goede leverancier tevinden en als webwinkelier echt goed van start te kunnen.

Het vinden van een goede webwinkelleverancier begint eigenlijk bij het denken over de manier waarop deze graag gevonden wil worden. Zo is het van belang om rekening te houden met het feit dat de leverancier een groothandel is en er daarom niet op zit te wachten om gevonden te worden door particulieren. Een webwinkelleverancier zal om die reden over het algemeen dan ook niet adverteren op de manier zoals je dit zelf zou doen voor je eigen webwinkel. Dit heeft betrekking op de woordkeuze, maar ook op de plaats waar men adverteert. Over het algemeen zitten er achter de computer bijvoorbeeld vooral particulieren, terwijl zakelijke klanten er vaak een gids zoals de Gouden Gids op naslaan.

Een webwinkelleverancier zal over het algemeen dan ook sneller adverteren in een dergelijke gids dan bijvoorbeeld in een zoekmachine zoals Google. Wanneer je een goede leverancier zoekt doe je er daarom goed aan om gewoon eens in de Gouden Gids te gaan kijken. De kans is namelijk groot dat je hier een goede webwinkelleverancier tegen zal komen, terwijl het op het internet een stuk moeilijker zal zijn, aangezien je vooral verkooppunten tegen komt die min of meer hetzelfde doen als jij.

Daarnaast is het van belang om rekening te houden met het feit dat een webwinkelleverancier op andere termen gevonden wil worden dan jij. Om de zakelijke klanten aan te spreken richt de leverancier zich bijvoorbeeld op ‘horeca groothandel’, in plaats van ‘eten en drinken groothandel’. Het gaat er namelijk om dat je een webwinkelleverancier zoekt door gebruik te maken van het zakelijk jargon. Op die manier weet een groothandel de particuliere klanten te ontlopen, waardoor ze daar geen vervelende vragen van krijgen. Uiteraard is het tenslotte mogelijk om bijvoorbeeld de Makro of de Sligro te kiezen als webwinkelleverancier, twee reguliere groothandels die alleen voor ondernemers toegankelijk zijn en daarmee natuurlijk automatisch geen last hebben van particuliere klanten.

{jcomments on}


Het internetblog “Eigen webwinkel starten” is gestart door Remko Jonkers en ontstaan uit passie voor het online ondernemen. Mijn blog “Eigen webwinkel starten” staat vol gratis informatie, tips en adviezen over het starten en beheren van een webwinkel. Doelstelling is het promoten van de webwinkelbranche in algemene zin en iedereen motiveren tot het starten van eigen webwinkel. De kennis die ik heb verkregen wil ik graag delen met anderen. Sinds januari 2009 zijn vele honderden mensen via eigen webwinkel starten begonnen met hun eigen webwinkel.

Deel je mening of discussier gezellig mee met het onderwerp

Een online concept van Trademedia.nl · Designed by eigenwebwinkelstarten.nl · Aanbevolen webshop Zwembrilopsterkte.nl