Ervaringen ShopTrader

  • 3.183.183.183.183.18
  • 33333
  • 2.452.452.452.452.45
  • 3.273.273.273.273.27
  • 2.732.732.732.732.73

Shoptrader biedt de compleetste webwinkels tegen de allerscherpste tarieven. De software achter de webwinkel is geoptimaliseerd om hoog te scoren in zoekmachines.Shoptrader is één van de populairste standaard kant-en-klare webwinkeloplossingen. Bij het aangaan van een abonnement installeerd Shoptrader gratis een professioneel uitmuntend getest winkelontwerp (template) naar keuze. Er kan een keuze gemaakt worden uit ruim 120 verschillende ontwerpen.

Wat is jouw ervaring met Shoptrader? Voeg je ervaring direct onderaan de pagina toe, registratie is niet nodig.

Meer informatieBbezoek websiteLees ervaringen


Het internetblog "Eigen webwinkel starten" is gestart door Remko Jonkers en ontstaan uit passie voor het online ondernemen. Mijn blog "Eigen webwinkel starten" staat vol gratis informatie, tips en adviezen over het starten en beheren van een webwinkel. Doelstelling is het promoten van de webwinkelbranche in algemene zin en iedereen motiveren tot het starten van eigen webwinkel. De kennis die ik heb verkregen wil ik graag delen met anderen. Sinds januari 2009 zijn vele honderden mensen via eigen webwinkel starten begonnen met hun eigen webwinkel.

16 reacties naar “Ervaringen ShopTrader”

  1. Jasmina schreef:

    Ik zweer bij shoptrader, vind het geweldig. Vooral de jongens van support!! Ik ben niet erg handig met computers, dus had veel hulp nodig….en die hebben ze mij gegeven, ik heb nu een geweldige site 😉

  2. larrosi schreef:

    Echt heel erg fantastisch, serieus het is heel erg makkelijk om je eigen webshop te maken met de software van Shoptrader, je kan er bijna alles mee veranderen echt mooi, kijk maar op http://www.dump2000.com en je zal versteld staan!!!!

  3. Motorman schreef:

    Wij zijn al vanaf het begin klant van Shoptrader, en niets dan lof, vorig jaar hebben we de site een nieuw uiterlijk gegeven en daar was veel aanpassing voor nodig.
    We zijn zoals we gewend zijn enorm geholpen en ook nu is de snelheid waarop er gereageerd wordt nog steeds erg goed.

    Groeten R. Bogaers
    Motorman.eu

  4. Marjolijn schreef:

    Shoptrader heeft ons echt heel veel werk uit handen genomen, vooral de snelle reacties op mails zijn als TOP-service ervaren. We zijn als webwinkel gestart bij een andere provider, maar door de goede ‘recensies’ van andere webwinkeliers zijn we heel snel overgestapt. We hebben geen vreemde storingen en wanneer we iets willen wijzigen of per ongeluk hebben verwijderd zorgt het team van de helpdesk er altijd heel snel voor dat er een oplossing komt!

    Shoptrader neemt ons veel werk uit handen en zorgt ervoor dat we kunnen doen waar we (wel) goed in zijn en dat is namelijk veel moois maken en verkopen!

  5. marianne schreef:

    ook wij zijn zeer tevreden met Shoptrader, zal niet vlug een overstap maken naar andere software.

  6. YK schreef:

    Nette site, lekker veel templates, redelijk mee te werken, maar wel een erg technisch opgezette backoffice. Je kunt merken dat dit niet is geprogrammeerd vanuit de klant, maar vanuit de techniek. Op veel plaatsen is het net niet af of lijkt het wat klungelig bij elkaar geprogrammeerd.
    Behoorlijk wat problemen gezien in de opstartfase van kleine zaken tot zeer serieuze zaken.
    We waren weggegaan bij een andere shop vanwege problemen met de afhandeling van betalingsopdrachten van bezoekers. Die werden daar niet goed doorgevoerd. Dat werkt bij Shoptrader prima.
    Wat me wel heeeeeel erg stoort is dat de telefonische helpdesk echt een farçe is. Als je daar je probleem hebt uigelegd, dan wordt gevraagd of je het als ticket nog even wilt insturen….
    Type dan mee met het verhaal zou ik zeggen. Lees naderhand op wat je hebt genoteerd en vraag de klant of je hem zo goed hebt begrepen. Dat is service.
    Wat ook veel gebeurt is dat een probleem dan met ticket wordt ingeschoten en dat er een simpel vraagje op volgt (helaas dan wel een dag later vlak voordat het half zes is). Dan was het toch handig geweest om elkaar even telefonisch te spreken, dan was het probleem al twee dagen eerder opgelost.

    Ten slotte valt het me tegen dat nu bij de laatste echte fouten in hun systematiek ik aangeboden krijg om dit in een half uur als maatwerk gemaakt te krijgen. Daar mag ik dan zelf 32,50 voor betalen. Dat is wat mij betreft niet een juist verdienmodel.

    Als met al zijn er niet veel hele goede shops tenzij je goed de portemonnee trekt en maatwerk laat maken. Dan is Shoptrader met een zeer lage investering toch een heel goed alternatief. Zeker als je shop simpel is, je niet veel verschillende type producten voert in een internationaal speelveld met verschillende verzendmethoden, in verschillende talen.

  7. Thomas schreef:

    Kun je met de Go! Ook een mooie site maken. Ik zie een heleboel mooie sites, maar die zijn gemaakt met de Pro. Kan dat dus ook met de Go!????

  8. Barry schreef:

    Niet aanbeginnen, leuk voor een hobby webshop maar als je serieus wil verdienen zal je moeten kijken naar magento(met techinische kennis) of seoshop(minder technische kennis nodig).

    Voor elke add on moet je weer een paar euro betalen dus als je dingen als staffelkorting en een extra teksstvak op je productpagina wil zal je weer bij moeten betalen.

    Service vindt ik juist helemaal niet geweldig. Soms denk ik dat de mensen die er werken nog minder verstand van hebebn als ik zelf. Maar als je bij shoptrader zit kan je veel technische zaken niet zelf aanpassen waardoor je hun in moet huren voor 60 eu per uur.

    Voor seo is shoptrader goed. Templates ook redelijk mooi maar kost weer geld/tijd om zelf de template aan te passen.

  9. Riem & Zo schreef:

    We zijn klant bij shoptrader en hier heel erg tevreden over. Ik herken me wel in het verhaal van YK betreffende de klantenservice. Een ticket aanmaken voor een relatief eenvoudige vraag waar je snel antwoord op wil is wel een beetje frustrerend zo nu en dan. Verder loopt de samenwerking prima en krijg je absoluut waar voor je geld, een hoop templates, updates en alle denkbare add ons die je nodig denkt te hebben voor je webshop. Als je wil starten met een webwinkel kan ik je shoptrader absoluut aanraden.

  10. Flip schreef:

    Ik zie dat iedereen enorm blij lijkt met Shoptrader, maar ik deel die mening helaas maar ten dele.

    De software is best prima en werkt goed om je site op te zetten zonder al teveel moeite. Wel kun je op verschillende plekken zien dat het meer is ontworpen door techneuten dan door gebruikers. Meertaligheid van de site is wel even puzzelen, maar ook dat is uiteindelijk goed te doen.

    Wat minder goed gaat is automatisering. Wil je dat je klanten ook een factuur online kunnen inzien dan is dat niet goed mogelijk. Er zijn wat verschillende opties aangeboden, maar helaas werkt dit allemaal niet voldoende. Er is een link in de mail die wijst naar een factuur, maar bij het volgen van de link kom je op een pagina waar de order staat. Een factuur met nummer is er niet.

    Op zich allemaal niet zo heel erg, want je zou wat maatwerk kunnen laten doen om het exact zo te krijgen als je wilt.

    Wat mij dan ook het minst bevalt bij Shoptrader, is dat ik altijd het gevoel heb gehad tot en met het einde dat ik als klant een last ben. Als ik gebeld heb over een probleem van de website, dan wordt mij vervolgens verzocht om hiervoor nog even een ticket aan te maken. Daar snap ik niets van. Ik heb het verhaal toch net telefonisch helemaal doorgenomen? Jammer dan..toch maar een ticket aanmaken. Ik ben dan ook heel benieuwd wie Jasmina iedere keer aan de lijn heeft gehad.

    Als het maatwerk niet goed uitgevoerd wordt volgt een enorme discussie over de kosten en of ik het dan niet beter had moeten aangeven. Ja, dat zal zeker wel, maar misschien hadden de kenners van de materie dan ook meer moeten vragen aan me?

    Nu bij het einde heb ik met de nieuwe eigenaar van de webshop de overdrachtsformulieren getekend. Hij neemt de website over en we sturen alles naar Shoptrader op. Dit was nu een half jaar geleden. Het valt me op dat er steeds nog wel bij mij wordt afgeschreven en daar reageer ik dan ook over naar Shoptrader. Dat helpt helaas niet en de maand erop besluit ik dan maar te storneren. Dat heeft hun aandacht. Uiteindelijk krijg ik vorige maand een brief van hen dat ik een laatste kans heb om te betalen, anders…

    Het blijkt nu zo te zijn dat de nieuwe eigenaar geen incassoformulier had ingevuld. Op mijn vraag of het alsnog versturen van een incassoformulier de problemen oplost blijkt dit niet het geval. Shoptrader wil nu graag dat alles opnieuw wordt ingevuld, ondertekend en verstuurd…

    Pure pesterij heb ik hen aangegeven, maar dat vinden zij niet. Jammer van best een mooi software systeem. Als de service nu eens echt aangepakt zou worden heeft het bedrijf een mooie toekomst. Zoals het nu is, zou ik er niet meer aan beginnen.

  11. Claudia schreef:

    Ik deel (helaas) de mening van Flip. Voor een simpele webshop is Shoptrader prima. Ik heb er dan ook een jaar gezeten als tevreden klant. Echter toen wij groeiden en wij onze webshopvoorraad wilden koppelen aan een kassasysteem in de winkel, hebben wij op aanraden van Shoptrader een kassasysteem afgenomen van enkele duizenden euro’s. Achteraf konden zij de koppeling toch niet realiseren, en zaten wij met een duur systeem dat niet werkte.

    Ja, volgens hen werkte het. Als een klant op een item klikte dan zag hij/zij alle maten van dat artikel, (bijv s t/m l) maar pas als je het artikel in het winkelmandje deed en wilde afrekenen, kwam je er pas achter of die maat wel op voorraad was of niet.

    Dat zorgt voor veel frustratie bij de klant en leek mij niet een juiste werking van de koppeling. Op een gegeven moment kreeg ik te horen dat ik teveel zeurde en dat als ik hier niet mee tevreden was, ik maar naar een andere hosting provider moest gaan.

    Dat heb ik uiteindelijk gedaan. Nu zit ik bij SEOshop. Wat een verschil! Allereerst is de backoffice veel gebruiksvriendelijker, zit er een goede en vooral SNELLE klantenservice achter.

    Flip zegt: ”Wat mij dan ook het minst bevalt bij Shoptrader, is dat ik altijd het gevoel heb gehad tot en met het einde dat ik als klant een last ben. ”

    Dit geldt inderdaad voor de meerderheid van de klantenservice daar. (een enkeling uitgezonderd)

    Ik raad iedereen dan ook aan om voor SEOshop te kiezen. Je bent iets meer geld kwijt, maar je krijgt er zoveel meer voor terug.

  12. Ron schreef:

    Wij hebben shoptrader 2 jaar gebruikt. Het ging redelijk, uiteindelijk warenw e niet erg tevreden. Wanneer je wilt opzeggen dan gaan ze moeilijk doen! Niet mijn type bedrijf. Klant worden als koning, maar wanneer je ontevreden bent zoek je het maar uit

  13. Shoptrader schreef:

    Beste Claudia,

    Het spijt ons te horen dat u niet tevreden bent over ons. Wij vinden het erg jammer dat u het idee heeft dat we niet genoeg hebben gedaan om u te helpen met de koppeling die u voor uw webshop wenste.
    Onze kant van het verhaal: de koppeling die u beschrijft konden wij niet realiseren, we hebben er met veel aandacht aan gewerkt en veel tijd in gestoken maar het bleek niet beter uit te voeren. Dit was frustrerend voor ons maar vooral voor u. Wij zijn echt niet van mening dat u zeurde. Wij realiseerden ons dat wij uw wens niet waar konden maken en wellicht een andere partij wel. We zijn graag open en eerlijk over de mogelijkheden en we hoopten u hiermee van dienst te zijn ook al zou dit helaas betekenen dat wij u zouden verliezen als klant. We zijn blij te lezen dat u bij SEOshop tevreden bent.

    Tot slot wil ik graag benadrukken dat wij absoluut niet vinden dat klanten ons tot last zijn. Wij zijn juist van mening dat support een van de belangrijkste onderdelen van ons product is. We focussen op gebruiksvriendelijkheid van de software maar uiteindelijk is elke webshop anders en wij doen ons uiterste best om de webwinkelier te helpen met het realiseren van zijn of haar ambities.

  14. Shoptrader schreef:

    @DeverauX, na afloop van de demoperiode bieden wij een contract aan van 12 maanden omdat wij graag ondernemers die serieus zijn over hun plannen en ambitie, willen ondersteunen. Omdat wij alleen contracten afsluiten met bedrijven (dus ingeschreven bij KvK) is de wet van Dam niet van toepassing. Mocht u nog vragen hebben over uw eigen contract of onze algemene voorwaarden, kunt u ons mailen: vragen@shoptrader.nl

  15. A Pol schreef:

    Zeer slechte communicatie!
    Dikke afrader om hier je webwinkel te starten!

  16. Andy schreef:

    Over de kwaliteit van hun programma kan ik enkel zeggen dat dit een makkelijk en duidelijk website programma is.
    Prijs is aanvaardbaar, maar zeker niet de goedkoopste.
    Let wel op, je vindt op hun startpagina van de website geen algemene voorwaarden en nadien kan je enkel opzeggen via een schrijven, dus niet zoals de Europese wetgeving vermeld dat dit via een e-mail kan. Ook zijn ze zo halsstarrig klant onvriendelijk dat dit ook niet, na een telefoontje kan.

    Dus opzeggen niet eenvoudig, maar wel een oké product.

Deel je mening of discussier gezellig mee met het onderwerp

Gebruiksvriendelijkheid
Prijs/kwaliteit
Support/Service
Stabiliteit software
Totaal beoordeling
Een online concept van Trademedia.nl · Designed by eigenwebwinkelstarten.nl · Aanbevolen webshop Zwembrilopsterkte.nl