Ervaringen Mijnwebwinkel

  • 4.664.664.664.664.66
  • 4.484.484.484.484.48
  • 4.474.474.474.474.47
  • 4.624.624.624.624.62
  • 4.464.464.464.464.46

Mijnwebwinkel is ook een van de betere aanbieders van online webwinkel software in Nederland. Mijnwebwinkel biedt de snelle mogelijkheid om zonder technische kennis zelf eenvoudig uw webwinkel te beheren. De webwinkelsoftware wat wordt gebruikt is eveneens geoptimaliseerd voor Google, zodat de webshop sneller is te vinden. Tot 50 producten is Mijnwebwinkel gratis in gebruik.

Wat is jouw ervaring met Mijnwebwinkel? Voeg je ervaring direct onderaan de pagina toe, registratie is niet nodig.

Meer informatieBbezoek websiteLees ervaringen


Het internetblog "Eigen webwinkel starten" is gestart door Remko Jonkers en ontstaan uit passie voor het online ondernemen. Mijn blog "Eigen webwinkel starten" staat vol gratis informatie, tips en adviezen over het starten en beheren van een webwinkel. Doelstelling is het promoten van de webwinkelbranche in algemene zin en iedereen motiveren tot het starten van eigen webwinkel. De kennis die ik heb verkregen wil ik graag delen met anderen. Sinds januari 2009 zijn vele honderden mensen via eigen webwinkel starten begonnen met hun eigen webwinkel.

136 reacties naar “Ervaringen Mijnwebwinkel”

  1. UrbinD=sign schreef:

    Vanaf oktober 2006 begonnen via mijn webwinkel.nl
    Door de jaren heen zijn er veel dingen positief veranderd aan mijnwebwinkel.nl. door het succes, bedieningsgemak en de vele aanmelders liepen er in het begin nog wel eens wat servers vol naar mijn idee. Anno 2010 ben ik nog steeds zeer tevreden over de opzet van de aanbieders. Zo begon ik met wat artikelen wat momenteel tot een leuk lopende webshop is uitgegroeid.

    De prijs vind ik nog steeds onwijs, service is groot wie blt je in deze tijd terug tegenwoordig? Mijnwebwinkel verdient een pluim. Een hele grote wuivende pluim.

    groet. http://www.urbindsign.nl

  2. SUZANNA schreef:

    Ik heb nu al enkele jaren de webwinkel suzannasieraden.nl bij mijnwebwinkel, de webshop is erg gebruiksvriendelijk en als je hulp nodig hebt dan krijg je snel hulp via de email of telefonisch.
    Ook ik ben niet blij met het verwijderen van de statistieken, je kon in 1 tel zien of je produkt wel of niet bekeken werd JAMMER!!

  3. Gul schreef:

    Ik ben een beginnende ondernemer en ben blij dat ik voor mijnwebwinkel.nl heb gekozen. Het lukte me als leek om de winkel in elkaar te zetten. Bij vragen etc wordt je heel snel geholpen ook.

  4. Echt SUPER om mee te werken,vele opties, ECHT PROF.
    Ook een ECHT fijne goede service als je problemen/vragen hebt.TOP dus!!!

    Wel mis ik het aantal bekeken artikel enorm, vind ik Google Analytics niet duidelijk en handig.

    Het mooiste zijn wel de vele reacties van klanten: “wat een SUPERGAVE SITE!”
    Dat was me niet gelukt zonder mijnwebwinkel.nl
    Hartelijke groet: JOY!

  5. deco-online.nl schreef:

    Wij zijn net een webwinkel begonnen http://www.deco-online.nl, alles bevalt goed, snel antwoord op vragen en de site was goed zelf te ontwikkelen.

    Vriendelijke groet,

  6. Te Kek schreef:

    Sinds een maand of 4 ben ik ook een webwinkeltje begonnen via “Mijnwebwinkel“. Ik ben niet zo heel handig met computers maar dit was zelfs voor mij heel goed te doen en ik moet eerlijk bekennen ik heb er heel veel plezier in gekregen. Wel vind ik het jammer dat je niet meer direct inzage kunt krijgen in de best bekeken artikelen. Dit kan natuurlijk ook via Analitics, maar dat is toch minder gebruiksvriendelijk op dat vlak. Aan de andere kant geeft het wel weer een beter beeld in hoe, wanneer en waar je site bekeken wordt en dat is ook wat waard!

  7. Sylvia schreef:

    Nu zo’n drie jaar klant en heel tevreden. Het is makkelijk te bedienen en er vinden regelmatig handige updates plaats. Ook voor een leek heel makkelijk te doen.
    Paar minpuntjes: betaling onder rembours kan niet per land opgegeven worden(dit kan alleen in Nederland) maar is dan ook automatisch optie voor de andere landen. Nieuwsbrief met donkere achtergrond is voor veel klanten niet te lezen (en niet alleen bij mensen die gmail hebben). jammer dat je niet meer kunt zien per artikel hoe vaak het bekeken is. Teksten toevoegen aan pagina;s (dus niet bij de artikelen) is wel eens lastig: layout is dan wel eens anders dan hoe je hem hebt ingevoerd. Best lastig (voor mij in ieder geval) om de zijkanten van de webshop te voorzien van leuke foto’s.
    Verder is het super en wordt er goede service geboden. Ben nu al 3 jaar heel tevreden en twijfel geen moment om over te stappen. Ik heb overigens van begin af aan de professionele versie. Ga zo door!!

  8. Annelies schreef:

    In april 2009 ben ik begonnen met mijn webshop voor prachtige sieraden en betekenisvolle artikelen met een oosters, spiritueel karakter. Omdat ik niet zoveel technische knowhow heb, kwam ik al snel bij Mijnwebwinkel terecht. Het bood mij veel mogelijkheden om op een makkelijke manier mijn winkel in te richten, helemaal naar m’n zin.
    Ik ben gestart met de gratis versie, maar omdat het al snel goed begon te lopen en ik meer dan 50 artikelen wilde kunnen verkopen, ben ik overgestapt naar de professionele versie. Hier heb je ook weer meer mogelijkheden, zoals het verzenden van een nieuwsbrief en voorraadbeheer.

  9. In april 2009 ben ik begonnen met mijn webshop http://www.happybazaar.nl voor prachtige sieraden en betekenisvolle artikelen met een oosters, spiritueel karakter. Omdat ik niet zoveel technische knowhow heb, kwam ik al snel bij Mijnwebwinkel terecht. Het bood mij veel mogelijkheden om op een makkelijke manier mijn winkel in te richten, helemaal naar m’n zin.
    Ik ben gestart met de gratis versie, maar omdat het al snel goed begon te lopen en ik meer dan 50 artikelen wilde kunnen verkopen, ben ik overgestapt naar de professionele versie. Hier heb je ook weer meer mogelijkheden, zoals het verzenden van een nieuwsbrief en voorraadbeheer.

  10. Villa Bonte Boel schreef:

    Ik werk nu een half jaar met ‘mijnwebwinkel‘ en ben hier echt super tevreden over. Het programma is erg gebruiksvriendelijk. Alles wijst eigenlijk vanzelf. Ondanks dat ik niet zo technisch ben op computer gebied heb ik de helpdesk nog niet nodig gehad.
    Na 1 maand de gratis versie te hebben gebruikt was ik helemaal om en ben toen overgestapt naar de professionele versie. Helemaal super, nog meer mogelijkheden. Op google kom je ook goed naar voren. Kortom ‘mijnwebwinkel’kan ik iedereen aanbevelen.
    Groetjes Carla de Groot
    http://www.villabonteboel.nl

  11. Kleine Nijne schreef:

    Ik wilde al lang een webwinkel beginnen, maar vond de prijzen om er een te laten maken te hoog. En zelf een website bouwen kon ik niet. Via een andere webshop kwam ik bij MijnWebwinkel. Via de gratis webwinkel, kon ik gemakkelijk uitproberen of het mij lukken zou. Na een paar maanden heb ik de overstap naar de professionele webwinkel gemaakt. Ik geniet van alle onderdelen: van inkopen, van foto’s en het zelf maken van produkten; alles op de site zetten tot en met het inpakken en verturen. Voor mij was MijnWebwinkel een geweldige vondst. Mijn complimenten!

    Groetjes Ria Vos-Tiemissen

    http://www.kleinenijne.nl
    http://www.kleinenijne.hyves.nl

  12. Hallo, ik ben dit jaar begonnen met een webshop ik had eerst een website die na een terleurstelling van de eerste websitebouwer een fiasco werd,de tweede websitebouwer was geweldig, maar ik miste toch de vrijheid om het in eigen handen te houden en steeds alle veranderingen door moest geven die er gedaan moesten worden toen vertelde hij me over mijnwebwinkel.nl Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met deze mogelijkheid als er iets verkocht is wordt het meteen doorgegeven en als een artikel uitverkocht is wordt dat ook meteen gemeld kan je het zelf niet vergeten aangezien wij meer dan 650 artikelen in de shop hebben is dat erg prettig ook vind ik de mogelijkheid van google geweldig zo kan je alles goed in de gaten houden dus ik kan mijnwebwinkel.nl zeer aanraden als u een eigen shop wilt beginnen. Bedankt team leden van mijn webwinkel.nl en ik hoop op een lange samenwerking met jullie.
    Groetjes, Giovina Sciascera

  13. Willeke schreef:

    Via mijn zusje die al een webwinkeltje had hier terecht gekomen.
    de service is geweldig, wat ik alleen en dan ben ik niet de enige denk ik…jammer vindt is dat nu niet meer meteen het aantal bezoekers te zien is. Het programma wat nodig is om het aantal bezoekers via google te bekijken is gewoon niet te doen..ik heb een aantal kennissen met een webwinkel en we hebben allemaal hetzelfde probleem! Verder ben ik super tevreden!

  14. Marjolein schreef:

    Sinds 1 januari ben ik gestart met mijn webshop. Alles is te vormen naar je eigen ideeen en wensen. Leintjes.nl is precies geworden wat ik er van verwacht had! Helemaal top dus! Alles is overzichtelijk in te delen en ook de meerdere afbeeldingen per artikel geeft een goed beeld van een artikel.
    Benieuwd naar mijn resultaat? Kom een kijkje nemen op leintjes.nl

  15. Arjan schreef:

    Ik stop vanaf juni met mijnwebwinkel.
    De layout is zo gemaakt dat als ik een website zie hem gelijk herken als een mijnwebwinkel webshop.
    De indeling en mogelijkheden zijn best wel beperkt.
    Je kan bijvoorbeeld wel laten afleveren op een ander adres, maar geen pakbon maken.

  16. TvGigant.NL schreef:

    Wij hebben onze website ook onder gebracht bij mijnwebwinkel, zonder enige moeite of problemen..
    toch mist er iets, (website leeft niet flash of dergelijks)
    wellicht dat dit opgelost wordt met update

    verder goed tevreden

    TvGigant.NL

  17. SmartGamer.nl schreef:

    Wij hebben sinds vorig jaar augustus onze website bij Mijnwebwinkel. Het was gemakkelijk om onze webwinkel gereed te maken en het bijhouden van de website is ook goed. Echter is de beperkte mogelijkheden op het gebied van Lay-Out een tegenvaller. Indien dit niet veranderd moeten wij waarschijnlijk in de nabije toekomst stoppen bij Mijnwebwinkel.

    SmartGamer.nl

  18. Drukwerkbox.nl schreef:

    Als professioneel gebruiker (Drukwerkbox.nl, webwinkel voor drukwerk van spandoeken, meshdoeken, canvas, flyers e.d., onderdeel van Eyego Creative Studio, http://www.eyego.nl) én inmiddels ook partner (grafisch ontwerp/SEO) van Mijnwebwinkel ben ik hier zeer te spreken over.

    Blijven zich steeds vernieuwen, up-to-date houden van voor- en achterkant van de webwinkelmodules, ook qua aanbieden van bijv. nieuwe betalingsmethoden. Kortom, wij blijven zeker onze diensten aanbieden via mijnwebwinkel.nl

  19. Joost Bakker schreef:

    Al een tijd bezig echter geen enkele aampassing is mogelijk, je zit vast aan de standaard layout en kan geen eigen huisstijl maken. Dat ze hier geld voor vragen is ongelofelijk!

  20. vreemd schreef:

    wel vreemd dat hier veel reacties in maart 2010 geplaatst zijn… beetje gemanipuleerd lijkt het.

    Reactie eigenwebwinkelstarten.nl: Allereerst dank voor je reactie; we begrijpen je opmerking. In februari 2010 is deze website opgericht. Kort daarna hebben wij in een paar dagen tijd (na enige promotie) veel aandacht gekregen via verschillende websites, zodoende veel mensen een reactie achter hebben gelaten voor verschillende webwinkelsoftware. Deze website is onafhankelijk dus we hebben geen belang bij goede of slechte beoordelingen en laten deze allemaal staan, zo ook deze reactie

  21. Ingrid schreef:

    Sinds een week overgestapt naar mijnwebwinkel maar heb een beetje spijt. Hoewel ik de simpele aanpak erg prettig vind is zelfs de proffesionele versie nog goed uitgerust voor verzenden wat toch eigenlijk de basis moet zijn voor een webwinkel. Er kan zonder foefje niet gekozen worden voor pakket of brievenbus post en al helemaal niet voor buitenlandse post. De buitenlandse klanten moeten via een omweg weer naar mij mailen voor het totaal bedrag of zelf met een rekenmachientje ernaast de totalen uitrekenen. Stom van mezelf dat ik dat niet eerst gecheckt heb. Ik vind dat een groot nadeel. Dit systeem is dus eigenlijk alleen geschikt voor orders in Nederland.
    Ben nog niet lang genoeg bezig om te weten of de stabilitiet en support goed is

  22. Yvonne schreef:

    Ik ben ben erg tevreden maar de verzendkosten zijn een probleem. Mijn buitenlandse orders zijn met 70%! teruggelopen omdat het niet duidelijk voor de klanten is wat ze moeten betalen tenzij ik een vast tarief van 13,50 euro instel, maar als ze dan brievenbuspost hebben besteld is het weer veel te veel.

  23. marc schreef:

    Ik ben erg tevreden en heb een nieuwe web winkel geplaatst met daarin speciale led verlichting voor de automotive branche http://www.drled.nl graag tot ziens op mijn site!

  24. KRS LED schreef:

    Ik heb nu bijna 1 jaar mijn website via mijnwebwinkel.nl .
    Ben super tevereden van de werking en service .
    Er mogen wel wat extra opties komen ,zoals je website in meerdere talen zichtbaar maken … .
    Maar zelfs buiten dit ben ik een tevreden klant .
    Zeer makkelijk in opstart .
    Gewoon Top.
    Bedankt mijn webwinkel.nl voor mijn website http://www.krsledconcept.be ik ben alvast super tevreden .

  25. Richard schreef:

    Eenvoudige software maar weinig updates, slechte klantenservice, hebben een opzegtermijn van 1 maand waarna je er stilzwijgend een jaar extra aan vastzit en hier valt niet over te praten!

  26. Gerard schreef:

    Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen met online marketing resultaten, en dan met name zoekmachine optimalisatie?

  27. Tonnie schreef:

    Vorig jaar heb ik de webshop http://www.all4kidsshop.nl overgenomen. Deze draaide al bij mijnwebwinkel. Op zich een leuke shop maar het pakket van mijnwebwinkel is zeker niet het beste in zijn soort.

    Het is bijvoorbeeld absoluut niet mogelijk artikelnummers te gebruiken (zeer lastig want hoe hou je veel artikelen die op elkaar lijken uit elkaar zonder artikelnummer.

    Ook is het niet mogelijk een export bestand te maken van je artikelen.

    In je URL blijft een door mijnwebwinkel geplaatst cijfer staan dus geen schone URL mogelijk.

    Zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.

    Ik heb ook webshops bij biedmeer : http://www.enveloppenwebshop.nl en http://www.deweegschaalinbalans.nl

    En bij Luondo: http://www.bentonsoutlet.nl en http://www.dieetwebshop-hcg-kuur.nl

    Zowel Luondo als biedmeer bieden voor een lagere prijs meer mogelijkheden.

  28. benn schreef:

    Ik heb bijna 4 jaar een webshop bij mijnwebwinkel.

    Initieel was ik tevreden, nu vraag ik me af of ik op lange termijn de juiste keuze heb gemaakt …

    mijnwebwinkel is goedkoop en eenvoudig in gebruik. Maar de aangeboden functionaliteit is (te) beperkt, en evolueert zeer traag.

    de klanten van mijnwebwinkel vragen een aantal aanpassingen. Alhoewel deze sinds 2011 in ontwikkeling zijn, zijn ze tot vandaag niet beschikbaar : meertaligheid, kortingscodes per productcategorie, beschikbaarheid van basis productgegevens (leverancier, inkoopprijs, productreferentie bij de leverancier, …), … Mijnwebwinkel slaagt er niet in een planning voor de ontwikkeling van deze functionaliteit te communiceren naar zijn klanten..

    Ook is een product export/import niet mogelijk, is er geen geavanceerde verkoopsanalyse (vb per product, per klant, ..), …

    De voorbij 4 jaar heb ik de concurrentie snel zien evolueren met tal van nieuwe functionaliteit, bij mijnwebwinkel gaat het allemaal zo traag …

  29. Roy Haerens schreef:

    gebruiksvriendelijk platform heel makkelijk mee te werken.
    Je kunt alles instellen naar hoe je het zelf wilt hebbben.
    Wij hebben nu sinds april 2014 een webwinkel in sieraden
    http://www.budgetsieraden.net en zijn hier zeer tevreden over!

  30. M Tieleman schreef:

    Het was in het begin prima. Voldeed aan wat wij ermee wilden. Maar wij wilden mee en dat konden ze niet bieden. Tot zover geen probleem. Maar als je dan echt weg wilt is er gedoe. Als je je domeinnaam verhuist, dan sluiten ze meteen (enkele uren nadat de webshop verhuisd is) je webshop af, mailbox wordt verwijderd, terwijl je webshop opeens wel toegankelijk is via http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/wijnvoornu/

    Dit is niet nodig en zeker niet gebruikelijk bij andere partijen is mijn ervaring. Erg onprofessioneel helaas.

    Gevolg is dat de webshop een dag niet bereikbaar was en dat er in google nu resultaten getoond worden van onze webshop op http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/wijnvoornu/ waarop staat “Deze webshop is gesloten”.

    De afhandeling per mail en telefoon is dan opeens weinig behulpzaam.

    Helaas na deze ervaring, raad ik aan eerst eens bij anderen te kijken.

  31. Mathijs schreef:

    Het was in het begin prima. Voldeed aan wat wij ermee wilden. Maar wij wilden mee en dat konden ze niet bieden. Tot zover geen probleem. Maar als je dan echt weg wilt is er gedoe. Als je je domeinnaam verhuist, dan sluiten ze meteen (enkele uren nadat de webshop verhuisd is) je webshop af, mailbox wordt verwijderd, terwijl je webshop opeens wel toegankelijk is via http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/wijnvoornu/

    Dit is niet nodig en zeker niet gebruikelijk bij andere partijen is mijn ervaring. Erg onprofessioneel helaas.

    Gevolg is dat de webshop een dag niet bereikbaar was en dat er in google nu resultaten getoond worden van onze webshop op http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/wijnvoornu/ waarop staat “Deze webshop is gesloten”.

    De afhandeling per mail en telefoon is dan opeens weinig behulpzaam.

    Helaas na deze ervaring, raad ik aan eerst eens bij anderen te kijken.

  32. Peter schreef:

    Webshop is zeer gebruikersvriendelijk.
    Zelfs met de gratis versie kan echt heel veel.

    En wat ik niet meer gewend was is de kwaliteit van de Service Desk. Deze reageren altijd binnen een halve dag, men komt met de oplossing en of alternatieven en is zeer klantvriendelijk… een dikke 10

  33. Benn schreef:

    In September 2014 (zie hierboven) had ik nog twijfels omdat tot dan de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten relatief traag ging.

    Intussen heeft Mijnwebwinkel.nl sterk geinvesteerd in de ontwikkeling van nieuwe modules. Alles wat in September 2014 nog ontbrak is nu beschikbaar 🙂

    Ik heb het voorbije jaar bijna 10.000 verkoopstransacties gerealiseerd op mijnwebwinkel.nl.

    Ik ben nu een 100 % tevreden klant die een zeer grote (bijna 5000 artikelen) en meertalige webwinkel runt op MWW.

    En de prijs, die is natuurlijk buiten alle concurrentie 🙂

    Doe zo voort mijnwebwinkel.nl !

  34. Melanie schreef:

    Voor een starter een geweldige site. Voor de gevorderde veel te beperkt. Daarnaast werken ze met jaarcontracten. Dus na 3 jaar trouwe dienst mag ik nu nog een heel jaar doorbetalen terwijl ik een nieuwe website heb. Dat vind ik dan weer echt héél erg slecht!

    Dus voor mij een onvoldoende vanwege de opzegtermijn.

  35. Johan schreef:

    Meer dan een jaar bezig met dit systeem. Draait soepel. Ben tevreden over het bediengemak van de backoffice. Mis altijd wel dingen waarvan ik denk kan dat niet anders, maar ik denk dat er geen enkel systeem perfect is. Jammer is dat enkel de noodzakelijke pagina’s zoals contact en bestellen via HTTPS draaien en de rest gewoon via http. Ook al maakt het niet uit blijft mijn mening dat https op een of andere wijze meer vertrouwen uitstraalt. Maar wat niet is kan nog komen. Artikelnummers zijn ook al mogelijk en dat is weer erg fijn.Een import wizzard zou een hele leuke toevoeging zijn, hier zijn ze mee bezig, ik hoop dat dit snel gaat komen. Nu het ook mogelijk is de google tagmanager en de facebook pixel te gebruiken, zijn de mogelijkheden nog verder uitgebreid!

  36. Marcel schreef:

    Uiteindelijk gekozen om de webshop http://www.shopjemooi.nl in te richten via mijnwebshop. De keuze is gevallen op de prijs en het gemak om de webshop in te richten. Ook is er een erg goede koppeling met de verschillende betaaldiensten. Als je vragen hebt dan worden deze snel per email beantwoord en ze hebben een uitgebreide help pagina.
    Een aanrader.

Deel je mening of discussier gezellig mee met het onderwerp

Gebruiksvriendelijkheid
Prijs/kwaliteit
Support/Service
Stabiliteit software
Totaal beoordeling
Een online concept van Trademedia.nl · Designed by eigenwebwinkelstarten.nl · Aanbevolen webshop Zwembrilopsterkte.nl