De toegevoegde waarde van socialmedia voor een webwinkelier

Social media zijn van grote toegevoegde waarde voor iedereen die een webwinkel heeft. Zo zijn bijvoorbeeld Twitter en Facebook uitstekende media om als webwinkel een sociaal gezicht te krijgen en tegelijkertijd heel direct in contact te staan met klanten.

Hierbij is vooral Facebook geschikt als medium om het sociale gezicht te laten zien, terwijl Twitter een heel direct marketingkanaal kan zijn dat tevens natuurlijk helemaal gratis is voor iedere webwinkelier; iets wat sowieso een groot voordeel is van de social media.

Zo is het niet nodig om een hoop geld uit te geven om met klanten in contact te komen en is aan de andere kant het effect vaak juist sterker dan wanneer men de conventionele media zou gebruiken. Voor meer uitleg over Twitter is onderstaande video raadzaam om te bekijken.

Facebook is als onderdeel van de social media eigenlijk op twee verschillende manieren heel interessant voor een webwinkelier. Zo is het aan de ene kant mogelijk om Facebook te integreren in de eigen webwinkel en er op die manier voor te zorgen dat bezoekers bepaalde producten ‘leuk’ kunnen vinden. Zo kunnen ze de producten tonen aan hun vrienden en daarmee heel eenvoudig publiciteit genereren voor jouw product, zonder dat je hier zelf geld of andere middelen aan hoeft te besteden. Aan de andere kant kan Facebook je als onderdeel van de social media als webwinkelier helpen wanneer je graag een sociaal gezicht wil tonen. Je kunt via Facebook namelijk service bieden aan je klanten en ze helpen met lastige of vervelende situaties die zijn ontstaan. Wanneer je deze via Facebook op de juiste manier op weet te lossen zullen ook andere klanten dit zien en zal je reputatie snel toenemen. Zo kun je de social media inzetten als servicekanaal, uiteraard ook zonder dat hier een hoop kosten mee gemoeid zijn.

Twitter is aan de andere kant als onderdeel van de social media een zeer interessant en heel direct marketingkanaal voor iedere webwinkelier. Aan de hand van dit medium kun je namelijk veel nieuws en nieuwe producten brengen, die direct bij de klant terecht zullen komen. Wanneer je bijvoorbeeld nieuwe producten afwisselt met interessante nieuwsfeiten zal je al snel een grote groep volgers opbouwen, waardoor ook je klantenkring natuurlijk snel groter zal worden. Voor de social media zoals Twitter en Facebook geldt hierbij dat het netwerk voor een webwinkelier nooit groot genoeg is en dat het daarom van belang is om altijd door te willen groeien. Na bovenstaande nog steeds niet overtuigd van de toepassing van Sociale Media? Bekijk dan onderstaande video “De toegevoegde waarde van socialmedia voor een webwinkelier”. 


Het internetblog "Eigen webwinkel starten" is gestart door Remko Jonkers en ontstaan uit passie voor het online ondernemen. Mijn blog "Eigen webwinkel starten" staat vol gratis informatie, tips en adviezen over het starten en beheren van een webwinkel. Doelstelling is het promoten van de webwinkelbranche in algemene zin en iedereen motiveren tot het starten van eigen webwinkel. De kennis die ik heb verkregen wil ik graag delen met anderen. Sinds januari 2009 zijn vele honderden mensen via eigen webwinkel starten begonnen met hun eigen webwinkel.

Deel je mening of discussier gezellig mee met het onderwerp

Een online concept van Trademedia.nl · Designed by eigenwebwinkelstarten.nl · Aanbevolen webshop Zwembrilopsterkte.nl